• VTEM Image Show

Tadej nam je pripravil poročilo iz tekme paragliding winter cup 2015, ki je potekala med 25 in 29 marcem na Lijaku!

1. Tekmovalni dan

Letos sem bil med tednom zelo zaseden s projekti v službi, za vikende pa je bilo konstantno slabo vreme, zato sem pred samo dirko uspel napraviti le 4 štarte in vsega skupaj komaj 4h naleta. Nič kaj vzpodbuden trening pred prvo dirko letošnjega leta. Naloga prvega dne je bila dolga 53km in nas je vodila nekaj časa po planoti za Lijakom, zadnji del pa se je odvijal v ravnini. Imeli smo zelo dobro vreme, z dviganji do 5m/s in pred odprtjem štarta sem bil dobro pozicioniran, na cca 2000m, z maksimalno dovoljeno višino takmovanja na 2100m. Štart mi je dobro uspel, prav tako sem imel dobro špuro do prve obratne točke pri Danijelu in tako mi je uspelo držati korak z vodilno skupino. Po Danijelu sem se odločit zaviti nazaj proti grebenu, nekateri vodilni z boljšimi padali pa so nadaljevali kar po ravnini. Levo od Lijaka sem pobral zelo dobro dviganje za uspešno nadaljevanje proti drugi obratni točki, ki je bila zahodno od Čavna na ravnini. Od tam smo se odpravili proti točki, ki leži kakšnih 10km severno od Lijaka na planoti. Bil sem v drugi skupini, in uspeli smo najti dobro dviganje. Večina je dviganje zapustila na višini okoli 1600m, jaz in še en pilot pa sva se odločila izkoristiti lepo dviganje do višine 1850m, kar se je izkazalo za zelo dobro potezo. Namreč višje je bilo manj zahodne komponente vetra in glajd do obratne je bil zelo dober. Tako sem uspel obratno točno obrniti kot četrti in precej višje od sotekmovalcev. Tako sem se po tej obratni točki kar naenkrat znašel v vodilni skupini med raznimi Enzoti, Boomerangi in Icepeaki. Na planoti poberemo še en steber in že letimo nazaj proti Lijaku, v smeri obratne točke ki je bila na drugi strani doline, na južni strani jezera. Na Lijaku najdemo dober steber vendar ga na okoli 1800m izgubimo in se odpravimo na glide na ravnino, ki pa je zaradi pozne ure že počasi ugašala, medtem ko so tekmovalci pod nami nabrali do max višine. Žal se je nam tole izkazalo za napako dneva (morali bi vztrajati in povrteti so maksimalne višine), saj je recimo pilot, ki je bil v tem dviganju še 200m pod nami, dan končal na 2. mestu. Na ravnini pa redka in šibka dviganja, ter do 20km/h zahodnega vetra, kar je na koncu večini pilotov onemogočilo dostop do zadnje obratne točke pred Novo Gorico. Do cilja mi je zmanjkalo kakšnih 5km, a sem bil z letenjem tega dne vseeno zelo zadovoljen. Bila je tudi dnevna zmaga v razredu.

2. Tekmovalni dan

Zjutraj se zbudimo in že lahko vidimo na nebu prve zametke visoke oblačnosti. Torej termika bo šibkejša in za popoldne je bil napovedan tudi močan zahodnik, zato je bila disciplina krajša - 44km. Močan veter na štartu je poskrbel za par adrenalinskih štartov. Kakorkoli, spet zelo solidna dviganja do višine 1600m, dober štart in spet ga tiščimo po tasku. Dosti je letenja po ravnini, najprej prva točka južno od Čavna, potem Šempas. Ob obilni visoki oblačnosti pomeni letenje po ravnini, precej šibke pogoje, imamo pa tudi cca 15kmh čelnega vetra. Nad uradnim pristankom najdemo šibko dviganje, ki nam omogoči da se vržemo na Danijela, ki nas po nekaj minutah nagradi s solidnim dviganjem, kar nam omogoča preskok nazaj na glavni greben in obratno točko severno od Ravnice. Nazaj proti Lijaku se peljem nizko po grebenu, v upanju da bo kolikor toliko držal in da ne izgubljam časa s pobiranjem. Žal je držal bolj slabo, turbulence je bilo pa kar precej. Medtem ko eni poberejo do konca nad planoto, sem sam računal na lepo dviganju v bližini Lijaka, ki je bil medtem že spet obsijan in veter prave smeri. Vendar ko sem prispel do vzletišča je šlo samo dol, dol dol... Nič jasno. Podaljšam do ovinka levo od vzletišča, že precej nizek, še vedno nič. Kaj sedaj. Nazaj ne morem, sem prenizek, pa če prej ni bilo dviganja višje, ga tudi nižje verjetno ne bo. Ni drugega, kot da grem dalje proti Šempasu. Tam nizko... verjetno kakšnih 70m nad tlemi dobim šibko raztrgano dviganje, ki me dvigne nazaj na 800m, vendar žal potem crkne. Tukaj pa 2 opciji, ali grem proti obratni točki, ali pa se peljem 1km nazaj na greben, in tem poberem više. Ker mi je nekaj tekmovalcev zaradi slabe situacije na Lijaku ušlo, sem se odločil rizkirati in poizkusiti obrniti točko mna ravnini in potem z vetrom proti točki pri Čavnu. Žal je šlo na poti proti točki na ravnini zelo slabo. Konstantno dol 3-5m/s in sem se tako hitro znašel prenizko da bi lahko računal na kako pametno dviganje in sem bil žal primoran pristati.
Na koncu se je izkazalo, da so tudi ostali imeli ta dan kar nekaj težav, tako da je polet vseeno zadostoval za dnevno tretje mesto v klasi in tretje mesto v skupnem seštevku FUN klase.